Komu je namenjena?
Pomoč na domu je namenjena upravičencem, ki za samostojno življenje v svojem bivalnem okolju potrebujejo občasno organizirano pomoč drugih. Upravičenci do storitve so:
- osebe stare nad 65 let, ki zaradi starosti ali pojavov, ki spremljajo starost, niso sposobne za popolnoma samostojno življenje,
- osebe s statusom invalida po zakonu o družbenem varstvu duševno in telesno prizadetih oseb, ki po oceni pristojne komisije ne zmorejo samostojnega življenja, če stopnja in vrsta njihove invalidnosti omogočata občasno oskrbo na domu,
- druge invalidne osebe, ki jim je priznana pravica do tuje pomoči in nege za opravljanje večine življenjskih funkcij,
- kronično bolni in osebe z dolgotrajnimi okvarami zdravja, ki nimajo priznanega statusa invalida, pa so po oceni pristojnega centra za socialno delo brez občasne pomoči druge osebe nesposobne za samostojno življenje,
- hudo bolni otrok ali otrok s težko motnjo v telesnem ali težko in najtežjo motnjo v duševnem razvoju, ki ni vključen v organizirane oblike varstva.
Kaj obsega in kaj je njen namen?
Osnovni cilj je omogočiti upravičencem, da kljub bolezni in težavam, ki spremljajo staranje, čim dlje in kvalitetno bivajo v svojem domačem okolju.
Pomoč na domu obsega:
- pomoč pri temeljnih dnevnih opravilih (pomoč pri oblačenju ali slačenju, pomoč pri umivanju, hranjenju, opravljanju osnovnih življenjskih potreb, vzdrževanje in nega osebnih ortopedskih pripomočkov);
- gospodinjska pomoč (prinašanje enega pripravljenega obroka ali nabava živil in priprava enega obroka hrane, pomivanje uporabljene posode, osnovno čiščenje bivalnega dela prostorov z odnašanjem smeti, postiljanje in osnovno vzdrževanje spalnega prostora);
- pomoč pri ohranjanju socialnih stikov (vzpostavljanje socialne mreže z okoljem, s prostovoljci in s sorodstvom, spremljanje upravičenca pri opravljanju nujnih obveznosti, informiranje ustanov o stanju in potrebah upravičenca ter priprava upravičenca na institucionalno varstvo).
Namen socialne oskrbe:
- pomoč pri zagotavljanju kakovostnega življenja na lastnem domu;
- omogočiti uporabnikom čim daljše bivanje v domačem okolju;
- preprečevanje osamljenosti;
- razbremenitev svojcev.
Kaj je potrebno za vključitev v storitev?
- želja in potreba uporabnika po pomoči,
- prvi stik (svojci ali uporabnik sam) po telefonu ali osebno – osnovne informacije o storitvi, pridobitev ključnih informacij o bodočem uporabniku;
- obisk na domu (opravi ga strokovna delavka) – ugotavljanje upravičenosti, preverjanje pogojev za delo;
- dogovor in osebni načrt pomoči (določitev opravil, časa trajanja, termine, načini izvajanja, posebnosti, kontaktne osebe, seznanitev z določili dogovora, določitev plačnika, načina beleženja prisotnosti socialne oskrbovalke, informiranje o možnosti oprostitve plačila in morebitna pomoč pri tem);
- napotitev socialne oskrbovalke (predaja dela in informacij);
- spremljanje poteka storitev in zadovoljstva uporabnika (ponovni obiski na domu, letna anketa o zadovoljstvu), naknadne spremembe dogovora zaradi spremenjenih razmer (zdravstvenega stanja, v socialni mreži); spremljanje socialne oskrbovalke (spremljanje na terenu, koordinacijski sestanki, individualni razgovori); sodelovanje s svojci in drugimi, ki osebo poznajo;
- sodelovanje z drugimi službami (patronažna služba, CSD, bolnišnica, Zdravstveni dom, nevladne organizacije,…)
Kje nas najdete?
Pisarna koordinatorja v kateri lahko uredite vse v zvezi s pomočjo na domu je v prostorih Doma starejših občanov Ajdovščina.
Urnik: ponedeljek - petek 8.30 do 14.30
KONTAKT:
Koordinatorka službe pomoči na domu:
Likar Ana
Tel.: 05/ 3659-830 ali 031 671 336
E-mail: pomocnadomu@dso-a.si
DOKUMENTI: